הבוגר – קומדיה דרמטית שיצא לאקרנים בשנת 1967. הסרט זכה בפרס גלובוס הזהב ובפרס באפט"א, ודורג על ידי מכון הסרטים האמריקאי במקום השביעי ברשימת "מאה שנים… מאה סרטים".

סיפור אהבה1970 קלאסיקה רומנטית בכיכובם של ראיין אוניל ואלי מק'גרו,
הסרט זכה לפופולריות עצומה בשנות ה-70 והוא מהסרטים האמריקאיים הנצפים ביותר.

קן הקוקיה (1975) יצירת מופת. אסיר שנשלח לבית חולים פסיכיאטרי מוצא עצמו נלחם נגד הממסד ובעיקר נגד האחות הראשית. הוא לבטח אחד מ- 10 הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים., וכמובן שהתואר הזה הולך לג'ק ניקולסון,

איש המרתון (1976)  – אחד הסרטים הזכורים ביותר של שנות ה-70. עם דסטין הופמן האגדי

צייד הצבאים (1978) – אחד הסרטים המפורסמים של שנות ה-70 ובכלל, ואחד הסרטים היותר מצוטטים בקולנוע האמריקאי. הסרט זכה להצלחה גדולה וזכה ב- 5 פרסי אוסקר

קרמר נגד קרמר (1979) – סרט אינטימי וקטן שהפך לסנסציה וזכה להצלחה גדולה ולשלל פרסים. שחקני אופי אדירים, דסטין הופמן ומריל סטריפ, המגישים כאן הופעה רגישה ועוצמתית.

סיפורו של אלוף (1979) – אחד הסרטים האהודים והזכורים בקולנוע האמריקאי עם השנים הוא זכה לפופולריות גדולה מאוד בהקרנות טלוויזיוניות והפך לסרט פופולרי במיוחד בהחלט מלודרמה אפקטיבית, סוחטת דמעות ובלתי נשכחת שהפכה לאחד הסרטים הפופולרים בקולנוע האמריקאי,

בחירתה של סופי – סרט דרמה אמריקאי משנת 1982,  העוסק בהשפעת אירועי מלחמת העולם השנייה על הניצולים.. משחקה של מריל סטריפ בסרט בולט, בייחוד בסצנת הבחירה  והיא זכתה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על הופעתה בסרט.

תנאים של חיבה – סרט דרמה אמריקני משנת 1983, בכיכובם של שירלי מקליין, דברה וינגר וג'ק ניקולסון. הסרט זכה בחמישה פרסי אוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר

זכרונות מאפריקה – סרט דרמה אמריקני משנת 1985 בכיכובם של מריל סטריפ ורוברט רדפורד. הסרט זכה בשבעה פרסי אוסקר, כולל לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר,

צבע ארגמן – סרט קולנוע אמריקאי הסרט צולם ב-1985 בארצות הברית, ובוים על ידי סטיבן ספילברג .בסרט הופיעו לראשונה השחקניות וופי גולדברג ואופרה ווינפרי.

כך רגלי השמאלית – עטור פרסים בכיכובו של דניאל דיי לואיס שיצא לאקרנים בשנת 1989. הסרט מתאר את קורותיו של הסופר והצייר האירי כריסטי בראון ואת התמודדותו עם לקות תנועה קשה.

רוח רפאים – פנטזיה רומנטית משנת 1990 המגולל סיפור של זוג צעיר, סאם (פטריק סוויזי) ומולי (דמי מור), לאחר הירצחו של סאם.

"לא בלי בתי"  1991 סאלי פילד הייתה מועמדת לפרס פטל הזהב עבור השחקנית הראשית הטובה ביותר, בעוד שילה רוזנטל זכתה בפרס האמן הצעיר עבור השחקנית הטובה ביותר.

תלמה ולואיז – דרמה משנת 1991 בכיכובן של סוזן סרנדון וג'ינה דייוויס. הסרט זכה בפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר .

עגבניות ירוקות מטוגנות – סרט קולנוע משנת 1991, מככבות בו ארבע נשים: קתי בייטס, מרי סטיוארט מסטרסון, מרי לואיז פרקר וג'סיקה טנדי.

ניחוח אישה1992  בסרט מככבים אל פצ'ינו, הסרט זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב, לסרט הדרמה הטוב ביותר, לתסריט הטוב ביותר ולשחקן הטוב ביותר (אל פצ'ינו),

בשם האב – סרט משנת 1993, המספר את סיפורו של אדם שהורשע על לא עוול בכפו השחקנים הראשיים בסרט היו דניאל דיי לואיס כג'רי קונלון הנאשם בפשע שלא ביצע, אמה תומפסון כעורכת דינו, ופיט פוסלתווייט  כאב, ג'וזפה קונלון.

חומות של תקווה – דרמה משנת 1994 בכיכובם של טים רובינס ומורגן פרימן היה מועמד לשבעה פרסי אוסקר. בנוסף, הסרט נבחר למקום הרביעי ברשימת 500 הסרטים הגדולים של כל הזמנים,

הגשרים של מחזו מדיסון – דרמה רומנטית אמריקאי משנת 1995 עם קלינט איסטווד ומריל סטריפ בתפקידים הראשיים. מריל סטריפ הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר וכן לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר – סרט דרמה.

על תבונה ורגישות – סרט קולנוע בריטי-אמריקאי משנת 1995, שביים אנג לי השחקנית אמה תומפסון כתבה את התסריט ומככבת בסרט בתפקיד אלינור דשווד, וקייט וינסלט משחקת בתפקיד האחות הצעירה של אלינור, מריאן דשווד

גרי מגווייר – דרמה קומית משנת 1996. בסרט משחקים טום קרוז, רנה זלווגר ו קיובה גודינג ג'וניור קרוז היה מועמד לפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר.

טרנספורטינג – סרט קולנוע משנת 1996. הסרט מגולל את סיפורם של קבוצת חברים המכורים לסם הרואין בעיר אדינבורו שבסקוטלנד. מכון הסרטים הבריטי דירג סרט זה במקום העשירי ברשימת 100 הסרטים הבריטים הטובים ביותר בכל הזמנים.

סיפורו המופלא של ויל האנטינג ב1997  הסרט היה מועמד לתשעה פרסי אוסקר, מתוכם זכה בשניים: פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לרובין ויליאמס ופרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר לתסריטאים בן אפלק ומאט דיימון, שגם מככבים בסרט.

טיטאניק – דרמת אסונות משנת 1997. עלילת הסרט, בבימויו של ג'יימס קמרון, עוסקת בסיפור אהבה חוצה מעמדות על רקע פרשת טביעתה של הטיטניק. בסרט כיכבו לאונרדו דיקפריו וקייט וינסלט, אשר הייתה מועמדת לפרס אוסקר על תפקידה.

אמריקן ביוטי סרט דרמה משנת 1999 בכיכובם של קווין ספייסי ואנט בנינג.. הסרט זכה בחמישה פרסי אוסקר, כולל: פרס הסרט הטוב ביותר.

תעביר את זה הלאה2000  הסרט גרם לאנשים רבים לפעול למען הכלל לאחר שצפו בו – הקמת עמותות רבות עם מטרות שונות, ניסיונות רבים ליישום שיטת הסרט בחיי היום יום, תרומות לנזקקים ופעולות רבות אחרות. בכיכובם של קווין ספייסי והלן האנט

נפלאות התבונה2001 בכיכובם של ראסל קרואו וג'ניפר קונלי ובבימויו של רון הווארד הסרט זכה ב-4 פרסי אוסקר ב-2002 וכן בשני פרסי גלובוס הזהב.

הפסנתרן – סרט דרמה עטור פרסים משנת 2002 בבימויו של רומן פולנסקי. הסרט מבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של ולדיסלב שפילמן – פסנתרן יהודי-פולני מחונן ששרד את השואה בוורשה.זכה בשלושה פרסי אוסקר.

היומן 2004 – דרמה רומנטית תקופתית ויחסית מצליחה זו עוקבת אחר קורותיהם של זוג אמריקאיים צעירים שנפגשים בקרנבל בארצות הברית של שנות ה-40' של המאה הקודמת, ומתאהבים באופן נואש האחד בשנייה. שחקנים  ריאן גוסלינג, רייצ'ל מק'אדמס,

שמש נצחית בראש צלול – משנת 2004, הסרט מספר את סיפורם של בחור ובחורה שנפרדים לאחר קשר של שנתיים, ועוברים כל אחד לחוד הליך של מחיקת חברו מהזיכרון. בסרט, שזכה בפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר, מככבים ג'ים קארי וקייט וינסלט, שהייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר על משחקה בו.

התרסקות – משנת 2004 הסרט זכה בשלושה פרסי אוסקר: לסרט הטוב ביותר, לתסריט המקורי הטוב ביותר ולעריכה הטובה ביותר. עם קאסט מכובד בהחלט : סנדרה בולוק, מאט דילן, ועוד רבים וטובים…נער החידות מבומביי – סרט קולנועבריטי  אשר יצא לאקרנים בשנת 2008
עלילה מתרחשת בהודו. במרכזו של הסרט עומד נער בשם ג'מאל, אשר נולד וגדל בשכונת אשפתות בעיר מומביי. ג'מאל משתתף בשעשועון הטלוויזיה "מי רוצה להיות מיליונר", בגרסתו המקומית, ומצליח לענות נכונה על כל השאלות שמוצגות בפניו. הצלחתו כה עצומה ובלתי צפויה, עד שהיא מעוררת את חשדותיהם של מנחה התוכנית ושל המשטרה. בעודו נחקר באגרסיביות, נגלה לצופים אט אט סיפור חייו.