דרך מעולה לשיפור יכולות עריכת וידאו הוא לא לפחד מקצת תסכול במהלך העבודה – תחושה שאתם בוודאי מכירים מקרוב. למשל, נאמר שאתם מעוניינים לכלול קליפ מסוים בסיקוונס (תמונות רצף) שלכם. כאשר אתם מנסים להשתמש בו, אתם מגלים שהצלם לא צילם מספיק זמן, כך שהקליפ יצא קצר מדי לשימוש. או אולי אתם מעוניינים להשתמש בשוט שנהרס לחלוטין, בגלל חרק שהחליט לשבת על העדשה. אירועים מתסכלים מהסוג הזה גורמים לכם לעשות חושבים על תהליך ההסרטה. להלן שלושה מהטיפים המועדפים בעת עריכת וידאו – ובהם רעיונות שכדאי לשקול במהלך הצילום.

משכו את זמן הצילום

לעיתים אתם עשויים לגלות שנגזלה מכם האפשרות להשתמש בשוט יפהפה, מפני שהקליפ קצר מדי; קוצר-רוח בעת הצילום אולי גרם לכם (או לצלם) לקטוע אותו מוקדם מדי. כלל אצבע שכדאי לכם לאמץ הוא: להשהות את הצילום למשך 10 שניות לפחות. זה אמנם עשוי להרגיש כמו נצח כאשר עובדים עם שחקניות או דוגמנים, אך לעיתים עריכת וידאו דורשת קליפ "עבה" מספיק – כזה שייתן "בשר" לעבוד איתו. זה שימושי בעיקר אם אתם מבצעים מעבר ארוך אל תוך הקליפ, או החוצה ממנו.

צלמו טייקים מרובים

חרק על העדשה יכולה להיות רק סיבה אחת למה צריך הרבה טייקים של אותו שוט. אולי יצא לכם לשמוע במאי מבקש "טייק נוסף לכל מקרה" – כאשר משמעות הדבר היא שכבר יש טייק טוב, אלא שהם מעוניינים "לכסות" מצב אפשרי בו, לדוגמא, יש חרק על העדשה ולהגיע "מוכנים" לשלב עריכת וידאו. ישנם יתרונות רבים נוספים בצילום מרובה-טייקים – אחד מהם הוא האפשרות של העורך להשוות בין טייקים ולבחור את הגרסה הטובה ביותר של השוט.

תפסו זוויות שונות

בדומה לצילום בריבוי טייקים, כך גם צילום מזוויות שונות של אותו שוט טומן בחובו יתרונות. כאשר אתם חושבים על הפרויקט או הסיקוונס שלכם כמכלול, עליכם לדמיין איך שוט אחד יכול לזרום אל תוך הבא אחריו. יצירת כיסוי מתאים תהפוך את העריכה שלכם לזורמת יותר. תפיסה של אותו שוט מזוויות שונות מעניקה מגוון של קליפים לעשות בהם שימוש. זה גם יסייע לכם להימנע מג'אמפ קאט וייתכן שאף יעניק לכם השראה לשינוי כיוון הסיפור שאתם מעוניינים לספר בעריכה.