בחירת התמונות לסרט
לצורך העריכה, תצטרכו, בשלב הראשון, לרכז מבחר של תמונות שונות, אותן ניתן לשלב בסרט. בדרך כלל מדובר בתמונות דיגיטליות, אולם במידה ומעוניינים בתמונות ישנות, חשוב לסרוק אותן באופן איכותי ולשמור אותן על גבי המחשב. כדאי לבחור תמונות איכותיות, שאינן מטושטשות מדי, בהירות מדי או חשוכות מדי. מומלץ לבחור תמונות מגוונות ככל האפשר מתקופות שונות ולא לשכוח לצרף גם תמונות עדכניות. חשוב לזכור כי סרטון הווידאו מוקרן על מסך גדול, בדרך כלל, ולכן ישנה חשיבות רבה לאיכות התמונה. תמונה שאיננה איכותית, עלולה להיראות מפוקסלת מדי או מטושטשת מדי. אם אתם נעזרים בשירותי עריכה, מומלץ למספר כל אחת מהתמונות ובדף נפרד לציין מה רואים בתמונה, או מה היא מייצגת עבורכם.

שילוב של וידאו וסרטונים
אם יש לכם קטעי וידאו מתקופות שונות, שאותם תרצו לשלב בסרטון שלכם לצד התמונות, בחרו קטעי וידאו איכותיים, ברורים ומעניינים ככל האפשר. מומלץ לבחור קטעים קסומים וייחודיים, המזכירים רגעים בלתי נשכחים. חשוב להתייחס גם לסאונד של כל אחד מהקטעים, במידה ותרצו שישולב גם הוא בסרטון הווידאו שלכם. אם אתם מעוניינים לשלב מספר קטעי וידאו, עברו על כל אחד מהם ורשמו בדף נפרד את הקטע, אותו אתם מעוניינים לשלב בסרט.

התאמת המוסיקה לסרטון
אחת הדרכים להפוך סרטון וידאו ליפה יותר, מעניין ויצירתי יותר, היא באמצעות מוסיקת רקע מתאימה. תוכלו לשלב גם קטעי מוסיקה נהדרים, שיהפכו את הסרט ליצירה בלתי נשכחת. אם יש שירים המאפיינים אתכם או את בעל השמחה, שעליו הסרט, רשמו באילו שירים מדובר. כדאי לבחור מספר שירים שונים, על מנת להפוך את הסרט למעניין ואטרקטיבי יותר. אם אתם מעדיפים סגנון מוסיקלי מסוים, ציינו זאת מראש כדי שעורך הסרט יוכל לבחור עבורכם את המוסיקה המתאימה.

 

ארגון החומר על פי הופעתו בסרט
עכשיו, לאחר שצברתם חומר רב לסרט שלכם (תמונות, קטעי וידאו ומוסיקה מתאימה), תוכלו לארגן את החומר בהתאם להופעתו בסרט. למשל, אם אתם רוצים עריכת וידאו על פי סדר כרונולוגי, ארגנו את החומר שצברתם באופן זה (תמונות מהילדות, מהתיכון, מהצבא, מהחתונה, עם הילדים וכדומה). ניתן גם לחלק לפי נושאים. למשל, החלק הראשון של הסרטון יכול להתמקד בטיולים, השני בתחביבים, השלישי במשפחה ועוד...