התפוז המכני – הוא סרט מותחן פסיכולוגי וסרט פולחן המבוסס על הספר בשם זה. הסרט בוים על ידי סטנלי קובריק ויצא בשנת 1971. הסרט נודע במיוחד בזכות האלימות המוקצנת אשר מוצגת בו, אשר לא הייתה מקובלת בקולנוע בתקופה בה הסרט פורסם.

קן הקוקיה1975 בכיכובם של ג'ק ניקולסון ולואיז פלטשר..העלילה מתרחשת בבית חולים פסיכיאטרי ונסובה סביב אדם שאושפז לאבחון והסתכלות ופוקח את עיני המאושפזים האחרים לעוולות שמתבצעות בהם בשם הפסיכיאטריה הסרט הפך לסרט פולחן ונבחר בשנת 1998 לאחד ממאה הסרטים הטובים ביותר בתולדות הקולנוע האמריקאי.

טיסה נעימה –  1980 – קומדיית הפולחן הגדולה מכולן סרט הקולנוע הראשון של שלישיית המומחים לפרודיות מטורפות – ג'ים אברהמס והאחים ג'רי ודיוויד צוקר. כל קלישאות סרטי האסונות

איטי – מדע בדיוני משנת 1982, בהפקתו ובבימויו של סטיבן ספילברג אודות הידידות הנרקמת בין ילד בודד לבין חייזר שמגיע לכדור הארץ מכוכב לכת אחר, נשאר בעל כורחו בכדור הארץ ומנסה לשוב הביתה. אחד מסרטי הקאלט הנצפים ביותר.

הסיפור שאינו נגמר,  -הסיפור שאינו נגמר הוא הגרסה הקולנועית מ-1984 בבימויו של וולפגאנג פטרסון לרומן הפנטזיה הגרמני הסיפור שאינו נגמר. הסרט זכה בפרס סאטורן בקטגוריית הביצוע הטוב ביותר בידי שחקן צעיר (נוח האתאוויי בתפקיד אטריו).

גרמלינס – סרט אימה קומי אמריקאי משנת 1984 בבימויו של ג'ו דנטה, בהפצת האחים וורנר. הסרט הופק על ידי סטיבן שפילברג. את התסריט כתב כריס קולומבוס. בסרט מככבים זק גליגאן ופיבי קייטס

גוניס – סרט קומדיית הרפתקאות אמריקאי משנת 1985   על פי סיפור מאת סטיבן שפילברג, המפיק של הסרט. בסרט מככבים שון אוסטין, ג'וש ברולין, ג'ף כהן, קורי פלדמן, קרי גרין, מרתה פלימפטון, ג'ונתן קה קואן, אן רמזי וג'ו פנטוליאנו.

מועדון ארוחת הבוקר – הוא סרט דרמה-קומית ונעורים אמריקאי משנת 1985 הסרט עוקב אחרי חמישה בני נוער, אשר כל אחד מהם מייצג צעיר סטריאוטיפי שונה בתיכון בארצות הברית של שנות ה-80, הנמצאים ביחד בריתוק במהלך הסרט מגלה כל אחד מהצעירים שחבריו עמוקים יותר מהסטריאוטיפים שלהם : מיטב השחקנים:  אמיליו אסטבז , אנטוני מייקל הול, ג'אד נלסון מולי רינגוולד (ואלי שידי.חלק מהשחקנים (שיידי, רינגוולד, הול וגליסון) הופיעו יחד בטקס הסרטים של MTV לשנת 2005 שם קיבל הסרט את פרס דלי הזהב עבור מצוינות.

אני והחבר'ה – סרט התבגרות אמריקאי מ-1986. הסרט מגולל את סיפורם של ארבעה נערים צעירים היוצאים למסע חיפוש אחר גופה של ילד בן גילם. המסע, הכולל אתנחתות קומיות והרפתקאות נעורים, מהווה סיפור מסגרת למסע האמיתי המתרחש בנפשותיהם של הילדים.

ריקוד מושחת – סרט קולנוע רומנטי מוזיקלי אמריקאי מ-1987 הסרט מגולל את סיפורה של פרנסיס האוזמן (ג'ניפר גריי) המכונה "בייבי" במהלך חופשה משפחתית בקיץ 1963. המשפחה מגיעה לאתר הנופש "קלרמן". במהלך החופשה מתאהבת בייבי בג'וני (פטריק סווייזי), רקדן ומורה לריקוד באתר. הרומן ביניהם מוביל את בייבי להיכרות עם אנשים שונים ועם עצמה במובן מסוים. הסרט הפך לסרט פולחן, והזניק את פטריק סווייזי למעמד של כוכב-על.

הנסיכה הקסומה הוא סרט קולנוע משנת 1987, ומככבים בו קרי אלווס ורובין רייט.
הסרט זכה בשני פרסי סאטורן על התלבושות וסרט הפנטזיה הטוב ביותר לשנת 1987.

איש הגשם 1988 – סרט דרמה, בכיכובם של טום קרוז ודסטין הופמן. דמות גיבור הסרט מבוססת על דמותו של קים פיק, הלוקה באוטיזם קלאסי. הסרט זכה בארבעה פרסי אוסקר: הסרט הטוב ביותר לשנת 1988, השחקן הטוב ביותר לדסטין הופמן, הבמאי הטוב ביותר לבארי לוינסון והתסריט המקורי הטוב ביותר לרונלד באס ובארי מורו

ביטלגוס – הוא סרט פרודיה על סרטי אימה אמריקאי בבימויו של טים ברטון. 1988.עלילת הסרט עוקבת אחרי זוג צעיר – ברברה (ג'ינה דייוויס) ואדם (אלק בולדווין) מייטלנד – אשר מתו לאחרונה והפכו לרוחות רפאים הרודפים את ביתם הקודם – בית גדול ושקט על גבעה המשקיפה על עיירה קטנטנה בקונטיקט. כאשר משפחה של יאפים עירוניים מניו-יורק רוכשים את הבית ועוברים לגור בו, רוחות הרפאים מנסים להפחיד אותם ולגרש אותם מביתם, אך לאחר שהם נכשלים בכך, הם פונים לעזרתו של "מגרש חיים" (משחק מילים על הביטוי "מגרש שדים"), המתגלה כטיפוס גועלי, ערמומי ושובב בשם ביטלג'וס (מייקל קיטון).

המספריים של אדוארד – הוא סרט אגדה גותי של טים ברטון משנת 1990 מסוגת פנטזיה, דרמה קומית ורומנטיקהבסרט בולט העיצוב הגותי, אשר מופיע ברבים מסרטיו של ברטון.

החבר'ה הטובים -הוא סרט מאפיה אמריקאי משנת  1990 בבימויו של מרטין סקורסזה . הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר(הסרט הטוב ביותר, הבמאי, העריכה, שחקנית המשנה, תסריט מעובד ושחקן המשנה), מתוכם זכייה אחת של ג'ו פשי בפרס שחקן המשנה. הסרט נחשב לאחד משלושת סרטיו הגדולים של סקורסזה

ספרות זולה – סרט קולנוע משנת 1994 מסוגת קומדיית פשע שחורה, שנכתב ובוים על ידי הבמאי האמריקני קוונטין טרנטינו. הסרט זכה בשבחי הביקורת ובפרס דקל הזהב לצד הצלחה קופתית מרשימה. נחשב על ידי רבים לסרט ששינה את פני הקולנוע ההוליוודי, בכך שסייע לביסוסו של הקולנוע העצמאי בארצות הברית. הנרטיב המקוטע של הסרט.ביג לבובסקי – קומדיית פשע משנת 1998 שנכתב ובוים על ידי האחים איתן וג'ואל כהן. הסרט הפך בחלוף הזמן לסרט פולחן. ג'ף ברידג'ס מגלם את דמותו של ג'פרי לבובסקי, המכונה "The Dude" – היפי מזדקן ובטלן. חייו של הדוּד משתנים כאשר הוא מזוהה בטעות בתור ג'פרי לבובסקי אחר, מיליונר הנשוי לכוכבת פורנו לשעבר, הוא הפך לסרט פולחן ברמה בינלאומית,