תינוקה של רוזמרי – בימוי: רומן פולנסקי (ארה"ב 1968).  סרט הנחשב למותחן אימה פסיכולוגי מהטובים שנעשו. עם: מיה פארו, ג'ון קסבטס, רות גורדון (שזכתה באוסקר).

גברים במלכודת (1972) – אחד הסרטים החזקים, המערערים והבלתי נשכחים של שנות ה- 70.   מותחן מרתק אודות ארבעה חברים היוצאים יחד לסוף שבוע גברי ביער ולשוט בסירה בשקט ובכיף. מועמד ל- 3 פרסי אוסקר ול-4 פרסי גלובוס הזה

איש המרתון1976 – אחד מסרטי המתח הנועזים והמשפיעים שנראו על המסך הגדול. זוכה האוסקר דסטין הופמן, מגלם בוגר אוניברסיטה, אהוד ורץ מרתון מצטיין הנשאב בלי רצונו למשחק הרג שבו מעורב נאצי, שנמלט מהחוק (קריסטיאן סזייל). לורנס אוליבר זכה בפרס אקדמי על משחקו כנאצי המענה אנשים בקור רוח מפחיד.

מפגשים מהסוג השלישי 1977 – מכל סרטי המדע הבדיוני זהו הסרט המרשים והאהוב עלי ביותר , שיתוף פעולה של שני ענקים סטיבן שלפילברג ופרנסואה טריפו  אבן דרך בתולדות הקולנוע המדע הבדיוני,

אפוקליפסה עכשיו1979  סרט מלחמה אפי אמריקני, שעלילתו מתרחשת במהלך מלחמת וייטנאם. בגילומו של מרטין שין, ובגילומו של מרלון ברנדו בויים על ידי פרנסיס פורד קופולה על פי תסריט שכתבו קופולה וג'ון על אף הצלחתו הקופתית של הסרט והביקורות הטובות שלהן זכה, הסרט זכה בפרס "דקל הזהב" בפסטיבל קאן והיה מועמד לפרס אוסקר ולפרס גלובוס הזהב. הסרט נחשב לאבן פינה בתולדות הקולנוע, וליצירת מופת ייחודית, משיאי יצירתו של קופולה

הניצוץ – סרט אימה שיצא לאקרנים ב-1980 בבימויו של סטנלי קובריק המתאר את תהליך אובדן שפיותו של סופר השוהה עם משפחתו במלון מבודד לתקופת החורף. כוכב הסרט הוא ג'ק ניקולסון, באחד מתפקידיו הידועים ביותר. הסרט זכה לביקורות טובות וכן להצלחה קופתית.

פולטגרייסט – הוא סרט אימה אמריקאי משנת 1982, הופק על ידי סטיבן ספילברג. העלילה מתמקדת במשפחה שרוחות רעות פולשות לביתה וחוטפות את הבת הצעירה של המשפחה.
הסרט דורג במקום ה-80 ברשימה של "בראבו" ואגודת מבקרי הסרטים בשיקגו דירג את הסרט במקום ה-20 ברשימת הסרטים המפחידים שאי פעם נוצרו פולטרגייסט" היה מועמד גם לשלושה פרסי אוסקר.

מיזרי –  מותחן פסיכולוגי משנת 1990 בסרט מככבים ג'יימס קאן, קת'י בייטס, לורן בקל, ריצ'רד פרנסוורת', ופרנסס שטרנהגן. זכתה בייטס בפרס האוסקר בשנת 1990 בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר. נכון לשנת 2019

החבר'ה הטובים – סרט מאפיה אמריקאי משנת 1990 בבימויו של מרטין סקורסזה הסרט היה מועמד לשישה פרסי מתוכם זכייה אחת של ג'ו פשי בפרס שחקן המשנה. הסרט נחשב לאחד משלושת סרטיו הגדולים של סקורסזה יחד עם "השור הזועם" ו"נהג מונית".

שתיקת הכבשים – מותחן פסיכולוגי אמריקאי שיצא לאור בשנת 1991. הסרט זכה להצלחה רבה ובין השאר זכה בפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר ובפרסי אוסקר נוספים לבמאי ג'ונתן דמי, לתסריטאי טד טלי ולשחקנים הראשיים, ג'ודי פוסטר ואנתוני הופקינס.

ירח מר (1992) – סרט אפל, מותח, אירוטי, פסיכולוגי ומעורר התפעלות של אחד מענקי הבמאים רומן פולנסקי.

כלבי אשמורת הוא מותחן פשע משנת 1992; זהו הסרט הראשון בבימויו של קוונטין טרנטינו, שגם כתב את התסריט ושיחק בו. הסרט זכה להצלחה מסחרית ונחשב לסרט קאלט בזכות ההומור השחור, האלימות המסוגננת ואיכות המשחק

לאון1994 – סרט קולנוע משנת  שנכתב ובוים על ידי הבמאי הצרפתי לוק בסון. בסרט מככבים ז'אן רנו, גארי אולדמן, ונטלי פורטמן בתפקידה הראשי הראשון.

לב אמיץ – סרט קולנוע אמריקאי אפי 1995. מל גיבסון ביים וגם כיכב כגיבורו של הסרט, ויליאם וולאס, הסרט זכה להצלחה ביקורתית וקופתית גדולה בארצות הברית ומחוצה לה,. היה הסרט מועמד ל-10 פרסי אוסקר בשנת 1995, שמתוכם זכה בחמישה, כולל הפרס לבימוי ולסרט הטוב ביותר.

פארגו – סרט קולנוע משנת 1996  מסוגת המתח שנכתב, הופק ובוים על ידי האחים כהן , הסרט זכה לשבחי הביקורות והקהל, זיכה את האחים כהן בפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר

מועדון קרב -1999 – סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמת מתח קומית מככבים בו אדוארד נורטון, בראד פיט, הלנה בונהם קרטר ומיטלוף.

מיוזיקל

מרי פופינס –  סרט מוזיקלי משנת 1964. דמותה של פופינס הייתה תפקידה הקולנועי הראשון ואחד מתפקידיה הבולטים והזכורים של השחקנית והזמרת ג'ולי אנדרוז. הסרט זכה לפרסים רבים ולהערכה גדולה בקרב תעשיית הקולנוע. ב-2013 הסרט הוכרז בידי ספריית הקונגרס כסרט לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית.

מופע הקלנוע של רוקי 1975  הוא סרט קומדיה-אימה מוזיקלי הסרט הוא פארודיה על סרטי האימה של תקופתו, אולי המפורסם שבהם.בסרט מככבים בארי בוסטוויק, סוזן סרנדון וטים קארי.  

שיגעון המוזיקה – ריקוד-מחזמר משנת 1977,  בכיכובם של ג'ון טרבולטה, קרן לין גורני ודונה פאסקו. זכייה בפרסים רבים. ג'ון טרבולטה נחשב בזכות הסרט לשחקן פופולרי מאוד. פסקול הסרט, שכלל שירים של להקת הבי ג'יז, הפך לאחד מהאלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

גריז1978 זכה מיד להצלחה רבה, הן בזכות כוכביו הראשיים, ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון-ג'ון והן בשל הפסקול העשיר שלו, היה "גריז" הגושפנקה להיותו כוכב הוליוודי מהמדרגה הראשונה.

שיער – סרט דרמה-מלחמה מוזיקלי אמריקאי משנת 1979  בכיכובם של ג'ון סבאג' כקלוד הובר בוקובסקי, טריט ויליאמס כג'ורג' ברגר, בוורלי ד'אנג'לו כשילה פרנקלין, דוני דאקוס, אנני גולדן, דורסי וויט ושריל

האחים בלוז – סרט קולנוע משנת 1980 קומדיה המוזיקלית, סרט בעל אופי פרוע ואנרכיסטי, שזכה למעמד של סרט פולחן. מככבים בו ג'ון בלושי כ"ג'ולייט-ג'ייק בלוז" ודן אקרויד כ"אלווד בלוז", וביחד – האחים בלוז

אנני – סרט דרמה-קומית-מוזיקלית אמריקאי משנת 1982 בכיכובם של אלברט פיני, קרול ברנט, ברנדט פיטרס, אן ריינקינג, טים קארי, ג'פרי הולדר, אדוארד הרמן וכן איילין קווין בהופעתה הקולנועית הראשונה.

פלאשדנס – אחד האהובים עלי. הוא סרט דרמה רומנטית-מוזיקלית שיצא ב-1983 פסקול הסרט פלאשדאנס כלל מספר להיטים, בהם "Flashdance… What a Feeling" בביצוע איירין קארה שזכה בפרס אוסקר, ו"Maniac" בביצוע מייקל סמבלו.
הפך לסרט השלישי בדירוג הסרטים המכניסים בארצות הברית לשנת 1983, בנוסף הכניס הסרט ברחבי העולם יותר מ-100 מיליון דולר

פוטלוס – סרט נעורים מוזיקלי 1984 עם קווין בייקון ולורי סינגר בתפקידים ראשיים.העלילה היא על נער (קווין בייקון) חובב ריקודים המגיע לעיירה מנומנמת בה קיים חוק נגד ריקודים ובמאמץ והתמדה, מצליח לשנות זאת.

חנות קטנה ומטריפה – הוא סרט מוזיקלי משנת 1986, בכיכובם של ריק מורניס וסטיב מרטין. בסרט המקורי השתתף ג'ק ניקולסון באחד מתפקידיו הקולנועיים הראשונים.

נער שוליים – סרט מוזיקלי אמריקאי משנת 1990. הסגנון המוזיקלי השולט בסרט הוא הרוקבילי וכמו כן, מופיעים בו גם שירים בסגנון הדו-וופ. בסרט מככב ג'וני דפ כצעיר מרדן בשם וייד ווקר, הידוע בכינוי "Cry Baby" ולצידו מככבים גם אמי לוקיין, פולי ברגן, סוזן טיירל, איגי פופ, ריקי לייק, טרייסי לורדס, טרוי דונהיו, ג'ו ד'אלסנדרו, ג'ואי הת'רטון, דייוויד נלסון ופטי הרסט.

פריסיליה מלכת המדבר – סרט קולנוע מוזיקלי אוסטרלי מ-1994. סיפור העלילה הקומי-דרמטי מתרכז בקורותיהם של שני דראג קווינס וטרנסקסואלית הנוסעים יחד בספר האוסטרלי בדרך מסידני לאליס ספרינגס באוטובוס לו הם קראו "פריסילה".

בילי אליוט – סרט קולנוע בריטי משנת 2000, מככבים ג'יימי בל בתפקיד בילי בן ה-11 השואף להיות רקדן, גארי לואיס אביו כורה הפחם, ג'יימי דרייבן אחיו הבכור של בילי וג'ולי וולטרס המורה למחול. הסרט זכה להצלחה קופתית רבה בממלכה המאוחדת.

סרטי פולחן,  קאלט

התפוז המכני – הוא סרט מותחן פסיכולוגי וסרט פולחן המבוסס על הספר בשם זה. הסרט בוים על ידי סטנלי קובריק ויצא בשנת 1971. הסרט נודע במיוחד בזכות האלימות המוקצנת אשר מוצגת בו, אשר לא הייתה מקובלת בקולנוע בתקופה בה הסרט פורסם.

קן הקוקיה1975 בכיכובם של ג'ק ניקולסון ולואיז פלטשר..העלילה מתרחשת בבית חולים פסיכיאטרי ונסובה סביב אדם שאושפז לאבחון והסתכלות ופוקח את עיני המאושפזים האחרים לעוולות שמתבצעות בהם בשם הפסיכיאטריה הסרט הפך לסרט פולחן ונבחר בשנת 1998 לאחד ממאה הסרטים הטובים ביותר בתולדות הקולנוע האמריקאי.

טיסה נעימה –  1980 – קומדיית הפולחן הגדולה מכולן סרט הקולנוע הראשון של שלישיית המומחים לפרודיות מטורפות – ג'ים אברהמס והאחים ג'רי ודיוויד צוקר. כל קלישאות סרטי האסונות

איטי – מדע בדיוני משנת 1982, בהפקתו ובבימויו של סטיבן ספילברג אודות הידידות הנרקמת בין ילד בודד לבין חייזר שמגיע לכדור הארץ מכוכב לכת אחר, נשאר בעל כורחו בכדור הארץ ומנסה לשוב הביתה. אחד מסרטי הקאלט הנצפים ביותר.

הסיפור שאינו נגמר,  -הסיפור שאינו נגמר הוא הגרסה הקולנועית מ-1984 בבימויו של וולפגאנג פטרסון לרומן הפנטזיה הגרמני הסיפור שאינו נגמר. הסרט זכה בפרס סאטורן בקטגוריית הביצוע הטוב ביותר בידי שחקן צעיר (נוח האתאוויי בתפקיד אטריו).

גרמלינס – סרט אימה קומי אמריקאי משנת 1984 בבימויו של ג'ו דנטה, בהפצת האחים וורנר. הסרט הופק על ידי סטיבן שפילברג. את התסריט כתב כריס קולומבוס. בסרט מככבים זק גליגאן ופיבי קייטס

גוניס – סרט קומדיית הרפתקאות אמריקאי משנת 1985   על פי סיפור מאת סטיבן שפילברג, המפיק של הסרט. בסרט מככבים שון אוסטין, ג'וש ברולין, ג'ף כהן, קורי פלדמן, קרי גרין, מרתה פלימפטון, ג'ונתן קה קואן, אן רמזי וג'ו פנטוליאנו.

מועדון ארוחת הבוקר – הוא סרט דרמה-קומית ונעורים אמריקאי משנת 1985 הסרט עוקב אחרי חמישה בני נוער, אשר כל אחד מהם מייצג צעיר סטריאוטיפי שונה בתיכון בארצות הברית של שנות ה-80, הנמצאים ביחד בריתוק במהלך הסרט מגלה כל אחד מהצעירים שחבריו עמוקים יותר מהסטריאוטיפים שלהם : מיטב השחקנים:  אמיליו אסטבז , אנטוני מייקל הול, ג'אד נלסון מולי רינגוולד (ואלי שידי.חלק מהשחקנים (שיידי, רינגוולד, הול וגליסון) הופיעו יחד בטקס הסרטים של MTV לשנת 2005 שם קיבל הסרט את פרס דלי הזהב עבור מצוינות.

אני והחבר'ה – סרט התבגרות אמריקאי מ-1986. הסרט מגולל את סיפורם של ארבעה נערים צעירים היוצאים למסע חיפוש אחר גופה של ילד בן גילם. המסע, הכולל אתנחתות קומיות והרפתקאות נעורים, מהווה סיפור מסגרת למסע האמיתי המתרחש בנפשותיהם של הילדים.

ריקוד מושחת – סרט קולנוע רומנטי מוזיקלי אמריקאי מ-1987 הסרט מגולל את סיפורה של פרנסיס האוזמן (ג'ניפר גריי) המכונה "בייבי" במהלך חופשה משפחתית בקיץ 1963. המשפחה מגיעה לאתר הנופש "קלרמן". במהלך החופשה מתאהבת בייבי בג'וני (פטריק סווייזי), רקדן ומורה לריקוד באתר. הרומן ביניהם מוביל את בייבי להיכרות עם אנשים שונים ועם עצמה במובן מסוים. הסרט הפך לסרט פולחן, והזניק את פטריק סווייזי למעמד של כוכב-על.

הנסיכה הקסומה הוא סרט קולנוע משנת 1987, ומככבים בו קרי אלווס ורובין רייט.
הסרט זכה בשני פרסי סאטורן על התלבושות וסרט הפנטזיה הטוב ביותר לשנת 1987.

איש הגשם 1988 – סרט דרמה, בכיכובם של טום קרוז ודסטין הופמן. דמות גיבור הסרט מבוססת על דמותו של קים פיק, הלוקה באוטיזם קלאסי. הסרט זכה בארבעה פרסי אוסקר: הסרט הטוב ביותר לשנת 1988, השחקן הטוב ביותר לדסטין הופמן, הבמאי הטוב ביותר לבארי לוינסון והתסריט המקורי הטוב ביותר לרונלד באס ובארי מורו

ביטלגוס – הוא סרט פרודיה על סרטי אימה אמריקאי בבימויו של טים ברטון. 1988.עלילת הסרט עוקבת אחרי זוג צעיר – ברברה (ג'ינה דייוויס) ואדם (אלק בולדווין) מייטלנד – אשר מתו לאחרונה והפכו לרוחות רפאים הרודפים את ביתם הקודם – בית גדול ושקט על גבעה המשקיפה על עיירה קטנטנה בקונטיקט. כאשר משפחה של יאפים עירוניים מניו-יורק רוכשים את הבית ועוברים לגור בו, רוחות הרפאים מנסים להפחיד אותם ולגרש אותם מביתם, אך לאחר שהם נכשלים בכך, הם פונים לעזרתו של "מגרש חיים" (משחק מילים על הביטוי "מגרש שדים"), המתגלה כטיפוס גועלי, ערמומי ושובב בשם ביטלג'וס (מייקל קיטון).

המספריים של אדוארד – הוא סרט אגדה גותי של טים ברטון משנת 1990 מסוגת פנטזיה, דרמה קומית ורומנטיקהבסרט בולט העיצוב הגותי, אשר מופיע ברבים מסרטיו של ברטון.

החבר'ה הטובים -הוא סרט מאפיה אמריקאי משנת  1990 בבימויו של מרטין סקורסזה . הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר(הסרט הטוב ביותר, הבמאי, העריכה, שחקנית המשנה, תסריט מעובד ושחקן המשנה), מתוכם זכייה אחת של ג'ו פשי בפרס שחקן המשנה. הסרט נחשב לאחד משלושת סרטיו הגדולים של סקורסזה

ספרות זולה – סרט קולנוע משנת 1994 מסוגת קומדיית פשע שחורה, שנכתב ובוים על ידי הבמאי האמריקני קוונטין טרנטינו. הסרט זכה בשבחי הביקורת ובפרס דקל הזהב לצד הצלחה קופתית מרשימה. נחשב על ידי רבים לסרט ששינה את פני הקולנוע ההוליוודי, בכך שסייע לביסוסו של הקולנוע העצמאי בארצות הברית. הנרטיב המקוטע של הסרט.ביג לבובסקי – קומדיית פשע משנת 1998 שנכתב ובוים על ידי האחים איתן וג'ואל כהן. הסרט הפך בחלוף הזמן לסרט פולחן. ג'ף ברידג'ס מגלם את דמותו של ג'פרי לבובסקי, המכונה "The Dude" – היפי מזדקן ובטלן. חייו של הדוּד משתנים כאשר הוא מזוהה בטעות בתור ג'פרי לבובסקי אחר, מיליונר הנשוי לכוכבת פורנו לשעבר, הוא הפך לסרט פולחן ברמה בינלאומי.